Motorszerviz

1116 Budapest,
Fehérvári út 144.
Bejárat a Kondorfa utca felől!
Tel: 06 70 525 7521

Mirekmotors a Facebookon
karburator

Miért kell karburátort tisztítani?

A karburátor tisztítás leggyakrabban a benzin előregedése miatt szokott szükségessé vállni. Néhány hónap állás után már esélyes, hogy a motor nem indul be, vagy beindul de gázadásra lefullad vagy össze-vissza jár, kihagy, durrog, fulladozik... Ugyanez kialakulhat a ritka használattól is. A karburátorokban ugyanis olyan kis mennyiségű benzin van, hogy egy hosszabb üzemen kívüli időszak alatt elpárolog belőle az illóanyag, a különböző adalékanyagok viszont nem. A megmaradt anyagok sűrű masszává állnak össze és eltömítik a járatokat. Az indítózáskor frissen érkező benzin már nem képes újra feloldani ezeket az anyagokat, eltávolítani pedig csak a karburátorok szétszedésével lehetséges őket. Az E10-es benzin bevezetésével méginkább súlyosbodott a helyzet, ugyanis a benzinnel ellentétben az ethanolban képes oldódni a víz. A víz hatására pedig a karburátorban található réz alkatrészek felületén réz-oxid képződik, ami szintén a járatok szűkülését okozza.

A karburátoros motorok tulajdonosainak ezért nem maradt más, mint az ethanolban szegényebb üzemanyag használata. Sajnos hosszabb állás nélkül is előbb-utóbb megtörténik a dugulás csak nem egyszerre, hanem szépen fokozatosan. A lerakódások ugyanis folyamatosan épülnek a karburátor belsejében a vízkőhöz hasonlatosan.

A karburátor tisztítás többféle módszerrel is történhet: mechanikai tisztítás, ultrahangos tisztítás vagy vegyszeres tisztítás. Én az utóbbit alkalmazom a nagy hatékonysága, jobb kontrollálhatósága és a kisebb időigénye miatt.A karburátor teljes szerviz normaideje 60 perc / karburátor. Amennyiben elhanyagolt, több mint egy éve üzemen kívül hagyott karburátort kell használható állapotba hoznom és a művelet nem fér bele a rá fordított normaidőbe, óradíjat számítok fel! Ezt a munkafelvételkor előre tisztázzuk.



Karburátor tisztítás

A karburátor teljes szerviz az alábbiakból áll:
- Szétszerelés, karburátor kiszerelése
- Karburátor szétszerelése elemeire
- Karburátor vegyszeres tisztítása
- Karburátor o-gyűrűinek, tömítéseinek és a szükséges alkatrészek cseréje
- Karburátor összeszerelése
- Karburátor gyári értékeinek beállítása
- Karburátor beszerelése, összeszerelés, beüzemelés

A karburátor teljes szerviz munkadíja:
- Szimpla karburátor: 18.000.- Ft
- Dupla karburátor: 36.000.- Ft
- 4db karburátor: 72.000.- Ft
Az első és az utolsó pont, azaz a karburátor ki- és beszerelése óradíjban történik (300.- Ft / perc alapon)!

Figyelem!
Az egy évnél hosszabb ideig üzemen kívül hagyott karburátoroknál a rendkívül makacs lerakódások eltávolítása miatt további költség várható! A munka megrendelése előtt feltétlenül tisztázzuk ezt a kérdést!

A szinkron beállításról és annak munkadíjáról itt olvashatsz: Szinkron beállítás

Kawasaki márkaszerviz

Műhelyem korábban márkafüggetlen motorszervizként működött, de 2012 óta a Kawasaki motorkerékpárok garancia időn belüli és azon túli karbantartását illetve javítását hivatalos Kawasaki márkaszervizként végzem! Vállalok kötelező szervizt, garanciális javítást, időszakos karbantartási munkákat, motordiagnosztikát, bármilyen meghibásodás javítását illetve rövid határidővel beszerzem motorodhoz a gyári Kawasaki alkatrészeket is eredeti áron!

Kawasaki márkaszerviz
háttér

Kawasaki márkaszerviz, Honda motorszerviz, Suzuki motorszerviz, Yamaha motorszerviz.

2009-2024 © Szerzői jogvédelem alatt

Weboldal készítés - Cajole